Algemene voorwaarden

Download algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden Kimya Verpakkingen V1.01 21-12-2020

KVK nummer: 11066249
Btw nummer: NL001640969B87

Algemeen email adres: info@kimya.nl
Vragen en opmerkingen over uw bestelling: klantenservice@kimya.nl
Aanvragen voor producten en of prijzen: aanvragen@kimya.nl

Op alle bestellingen en/of overeenkomsten die via de website van Kimya verpakkingen gesloten worden en waarbij Kimya verpakkingen gebruiker is, zijn deze leveringsvoorwaarden van toepassing. Door het tot stand komen van een overeenkomst tussen Kimya verpakkingen en u accepteert u de voorwaarden. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat u een bestelling heeft geplaatst.

Na ontvangst van uw bestelling zal er contact met u worden opgenomen, dit als bevestiging van de door u gedane bestelling (in de vorm van een bevestigingsmail). Mocht dit binnen 2 werkdagen niet gebeurd zijn, neem dan zeker even contact met ons op.

 
Bestelvoorwaarden

* Al onze prijzen zijn inclusief 21% BTW, exclusief verzendkosten.
* Verzendkosten hanteren wij aan de hand van de tarieven van PostNL.
* Bestellingen onder vooruitbetaling dienen binnen 14 dagen na bestelling te zijn voldaan. Indien dit niet het geval is komt de bestelling automatisch te vervallen.


 
Betalingsvormen

* Contant/pinnen bij afhalen van uw bestelling in Arkel (geen verzendkosten)
* PayPal via onze beveiligde payment provider van de webshop
* iDeal via onze beveiligde payment provider van de webshop
* Bancontact via onze beveiligde payment provider van de webshop
* Vooruit betalen ten name van Kimya Verpakkingen  in Arkel o.v.v. uw naam en ordernummer.
      op ABN Amro rekening NL40ABNA0409728519
      Bic nummer abnanl2a (voor buitenlandse betalingen)

Zodra wij uw betaling ontvangen hebben gaat uw bestelling in behandeling. Indien u met de optie bank/giro betaald, bestaat er een kans op vertraging in de verzending ivm nakijken van uw betaling, wij proberen dit te voorkomen maar kunnen het niet helemaal uitsluiten.

Retourzendingen, klachten en/of vragen

 

Wij zijn niet aansprakelijk voor verlies en/of beschadiging van de goederen tijdens verzending via PostNL en GLS. U kunt dit risico verzekeren tegen meerprijs. Natuurlijk geldt bij ons een niet goed, ruil-terug garantie. Houd er rekening mee dat de portokosten van retourzendingen en nieuwe zendingen voor uw eigen rekening zijn. Kimya Verpakkingen is niet aansprakelijk voor zendingen die verloren zijn gegaan, of vertraagd zijn, als gevolg van verkeerd verstrekte adresgegevens. 

 

PostNL heeft als regel dat uw envelop bij vermissing cq problemen binnen 10 werkdagen heen of weer geleverd moet zijn. Wij hebben geen Track en trace code voor brievenbuspost, u betaald hier ook niet voor. Wij houden deze termijn van 10 werkdagen dan ook aan. Mocht u de goederen alsnog eerder willen ontvangen dan deze 10 werkdagen dan komen daar extra kosten bij. U kunt dit met ons overleggen via de mail klantenservice@kimya.nl

 

 

Voorwaarden voor retourzenden van de bestelling

 

Ruilen / Reclameren mag binnen 14 werkdagen na ontvangst, Dit is de wettelijke bedenktijd. U kunt in deze tijd, na melding, het product retourneren en u krijgt het aankoopbedrag dan gecrediteerd. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening, rekening van de klant,  evenals de verzendkosten die al gemaakt zijn. 

 

U kunt uw retourzending aanmelden via het retourformulier (klik op de link voor het openen van het formulier)

De creditnota wordt binnen 14 dagen bij ons verwerkt en terug gestort op uw rekening.

 

LET OP: ONGEFRANKEERDE EN ONVOLDOENDE GEFRANKEERDE RETOURZENDINGEN WORDEN NIET GEACCEPTEERD OF VERWERKT, HOUD ER REKENING MEE DAT EEN RETOURZENDING ÁLTIJD (VOLDOENDE) GEFRANKEERD MOET ZIJN

Het artikel/de artikelen dient/dienen ongebruikt te zijn en opnieuw verkocht te kunnen worden. Artikelen die onverkoopbaar zijn geworden door bijvoorbeeld een beschadigde verpakking, vlekken, of andere gebreken/beschadigingen, worden door Kimya verpakkingen niet gecrediteerd. 
Textielproducten die niet fris meer ruiken, maar naar bijvoorbeeld etensluchten en/of sigarettenrook, worden door Kimya Verpakkingen beschouwd als onverkoopbaar. Deze artikelen worden dan ook niet gecrediteerd. 

 

De klant is verantwoordelijk voor verlies en/of beschadiging tijdens het verzenden van de klant naar Kimya verpakkingen. Ik adviseer dan ook het pakket goed in te pakken en eventueel verzekerd te verzenden. Beschadigde retourzendingen worden door Kimya verpakkingen niet gecrediteerd. 
De verzendkosten voor de retourzending zijn voor de koper, tenzij Kimya verpakkingen een verkeerd artikel heeft geleverd, of het artikel gebreken vertoont. In dat geval zijn de kosten voor Kimya verpakkingen

 

 

Indien wij een fout hebben gemaakt bij het verzenden van de goederen, dan zullen de kosten voor het herstel voor onze rekening komen. Graag deze klachten/ fouten melden op klantenservice@kimya.nl

Disclaimer 
Kimya verpakkingen neemt alle zorg in acht die redelijkerwijs van haar gevergd kan worden om te verzekeren dat de informatie op deze site juist en up-to-date is. Fouten en verzuimen in welke vorm dan ook, zijn echter niet uit te sluiten. Daarom mag/kan de lezer niet zonder meer uit gaan van de juistheid van de op deze site aangegeven informatie. Kleuren van de artikelen op de foto kunnen afwijken van de werkelijkheid, hier kunt u zich niet op beroepen. Gebruikte dozen of nieuw bedrukte dozen kunnen uitverkocht zijn, in dat geval zullen wij een vervangende afmeting leveren. Kimya Verpakkingen heeft geen invloed op de wijze waarop deze informatie door de lezer kan worden gebruikt en wijst iedere aansprakelijkheid af voor verlies aan inkomsten of contracten, of voor directe, indirecte of gevolgschade, van welke aard of in welke vorm dan ook, voortvloeiend uit of in verband met het gebruik van dergelijke informatie.

Verzending
Wij verzenden onze goederen met de GLS (pakketten) en met PostNL. Helaas komt het voor dat de GLS, bij afwezigheid, het pakket op een ander adres afgeeft zonder hier melding van de maken aan de eigenaar van het pakket. Wij proberen dit te voorkomen door afspraken te maken maar helaas zijn niet alle chauffeurs op de hoogte van deze afspraak.

Wij laten u een dag van te voren weten dat het pakket verzonden is. In de regel kunt u er dan van uit gaan dat het pakket de volgende dag wordt geleverd. Indien u niet aanwezig bent dan wordt het pakket de volgende dag weer aangeboden, indien u dan weer niet aanwezig bent, of maatregelen heeft genomen in de vorm van bijvoorbeeld een briefje,  wordt het pakket naar ons retour gezonden. Het opnieuw zenden van het pakket is dan voor uw kosten.

LET OP!  
Wij zijn niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van de goederen tijdens verzending via PostNL en GLS. U kunt dit risico verzekeren tegen meerprijs. Natuurlijk geldt bij ons een niet goed, ruil-terug garantie. Hou er rekening mee dat de porto van retourzendingen en nieuwe zendingen voor eigen rekening zijn. Postnl heeft als regel dat uw envelop bij vermissing cq problemen binnen 10 werkdagen heen of weer geleverd moet zijn. Wij hebben geen Track en Trace code voor brievenbuspost, u betaald hier ook niet voor. 

Ruilen / Reclameren mag binnen 14 werkdagen na ontvangst, Dit is de wettelijke bedenktijd. U kunt in deze tijd, na melding, het product zonder opgaaf van reden retourneren en u krijgt het aankoopbedrag dan retour. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening evenals de verzendkosten die al gemaakt zijn. LET OP: ONGEFRANKEERDE RETOURZENDINGEN WORDEN NIET GEACCEPTEERD, HOU ER REKENING MEE DAT EEN RETOURZENDING ÁLTIJD (VOLDOENDE) GEFRANKEERD MOET ZIJN 

Neem in het geval van klachten, beschadigingen of breuk direct contact op met Kimya verpakkingen, doch uiterlijk binnen 3 werkdagen na aflevering van de bestelling. Hierna kan ik niet meer garanderen dat de schade vergoed wordt. Kimya verpakkingen kan om foto`s van de klacht vragen, of het artikel terug vragen ter beoordeling. Bewaar ook alle verpakkingsmaterialen en maak foto`s van hoe je de zending hebt ontvangen (buitenkant verpakking inclusief verzendlabel, binnenkant verpakking inclusief verpakkingsmateriaal en foto`s van de schade aan het artikel of de artikelen). 
Hierna zoeken we samen naar een redelijke oplossing. Stuur een garantieartikel niet zomaar retour, deze verzendkosten worden door Kimya verpakkingen niet vergoed! 

 


Kimya verpakkingen behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden te wijzigen.